Este perfecționismul în creștere? (continuare)

Este perfecționismul în creștere?

Într-un studiu, cercetătorii au analizat modul în care perfecționismul s-a schimbat în timp. Cercetătorii au analizat datele colectate anterior de la peste 41.000 de studenți, între 1989 și 2016. Ei au descoperit că, în perioada de timp studiată, studenții au raportat niveluri crescute de perfectionare. Foarte important, ceea ce a crescut cel mai mult a fost așteptarea socială pe care tinerii adulți au luat-o din mediul înconjurător. Cercetătorii spun că acest lucru se poate datora faptului că societatea este din ce în ce mai competitivă: studenții ar putea ridica aceste presiuni din cauza părinților și a societății, ceea ce ar spori tendințele perfectioniste.

Cum se combate perfecționismul

Deoarece perfecționismul este asociat cu rezultate negative, cum poate cineva cu tendințe perfecționiste să-și schimbe comportamentul? Deși oamenii ezită uneori să renunțe la tendințele perfecționiste, psihologii subliniază că renunțarea la perfecțiune nu înseamnă mai puțină reușită. De fapt, deoarece greșelile sunt o parte importantă a învățării și a creșterii, îmbrățișarea imperfecțiunii ne poate ajuta într-adevăr pe termen lung.

O posibilă alternativă la perfecționism implică dezvoltarea a ceea ce psihologii numesc o mentalitate de creștere. Cercetătorii de la Universitatea Stanford au descoperit că cultivarea unei mentalități de creștere este o modalitate crucială de a ne ajuta să învățăm din eșecurile noastre. Spre deosebire de cei cu mentalități fixe (care își văd nivelul de calificare ca fiind înnăscut și neschimbat), cei cu mentalități de creștere cred că își pot îmbunătăți abilitățile prin învățarea din greșelile lor. Psihologii subliniază faptul că părinții pot juca un rol esențial în a-și ajuta copiii să dezvolte atitudini mai sănătoase față de eșec: își pot lăuda copiii pentru eforturi (chiar dacă rezultatele lor sunt imperfecte) și ajuta copiii să învețe să persevereze atunci când fac greșeli.

O altă alternativă potențială la perfecționism este cultivarea auto-compasiunii. Pentru a înțelege auto-compasiunea, gândiți-vă cum ați răspunde unui prieten apropiat dacă a făcut o greșeală. Probabil că veți răspunde cu bunătate și înțelegere, știind că prietenul dvs. nu e un om rău. Ideea din spatele auto-compasiunii este că ar trebui să ne tratăm cu bunăvoință atunci când facem greșeli, să ne reamintim că greșelile fac parte din a fi om. După cum indică Ruggeri pentru BBC Future, auto-compasiunea poate fi benefică pentru sănătatea mintală, dar perfecționiștii nu au tendința de a se trata în moduri de compasiune.

Psihologii au sugerat, de asemenea, că terapia comportamentală cognitivă poate fi o modalitate de a ajuta oamenii să-și schimbe credințele despre perfecționism. Deși perfecționismul este legat de sănătatea mintală inferioară, vestea bună este că perfecționismul este ceva ce puteți schimba. Lucrând pentru a vedea greșelile ca oportunități de învățare și pentru a înlocui autocritica cu auto-compasiune, este posibil să depășiți perfecționismul și să dezvoltați un mod mai sănătos de a vă stabili obiective.

Separator image Posted in Diverse.