Cele trei perspective ale gandirii irationale

Deși toată lumea este irațională din când în când, REBT sugerează că oamenii pot dezvolta trei perspective care vor reduce această tendință.

Insight 1: Convingerile noastre rigide despre evenimentele negative sunt responsabile în principal de tulburările noastre psihologice.

Insight 2: Rămânem deranjați psihologic pentru că continuăm să respectăm convingerile noastre rigide în loc să lucrăm pentru a le schimba.

Insight 3: Sănătatea psihologică vine numai atunci când oamenii muncesc din greu pentru a-și schimba convingerile iraționale. Este o practică care trebuie să înceapă în prezent și să continue în viitor.

Doar câștigând și urmând toate cele trei perspective, un individ va ajunge la concluzia că trebuie să lucreze pentru a-și contesta gândirea irațională pentru a elimina disfuncția psihologică. Potrivit REBT, dacă individul își recunoaște doar gândirea irațională, dar nu lucrează pentru a o schimba, nu va experimenta beneficii emoționale, comportamentale sau cognitive pozitive.

În cele din urmă, un individ sănătos psihologic învață să se accepte pe sine, pe ceilalți și pe lume. De asemenea, dezvoltă o toleranță ridicată la frustrare. O persoană cu toleranță ridicată la frustrare recunoaște că evenimentele nedorite pot și se vor întâmpla, dar crede că pot tolera astfel de evenimente fie schimbându-le sau acceptându-le și urmărind obiective alternative. Aceasta nu înseamnă că persoanele care au dezvoltat acceptarea și toleranța ridicată la frustrare nu experimentează emoții negative. Înseamnă că emoțiile negative pe care le experimentează sunt sănătoase, deoarece sunt rezultatul credințelor raționale. De exemplu, persoanele sănătoase din punct de vedere psihologic vor experimenta îngrijorare, dar nu anxietate și tristețe, dar nu depresie.

Critici

Studiile au arătat că REBT este o formă eficientă de terapie pentru probleme precum tulburarea obsesiv-compulsivă, depresia și anxietatea socială. Cu toate acestea, REBT nu a scăpat de toate criticile. Unii au pus problema abordării confruntare promovată de Ellis în tehnica sa de disputare. Unii clienți REBT au părăsit terapia pentru că nu le-a plăcut că au pus la îndoială convingerile lor. Cu toate acestea, deși Ellis a fost greu pentru clienți, deoarece credea că viața este grea, iar clienții trebuie să fie dificili să facă față, alți practicieni REBT folosesc adesea o atingere mai moale, care limitează disconfortul clientului.

O altă critică a REBT este că nu funcționează întotdeauna. Ellis a sugerat că acesta a fost rezultatul oamenilor care nu au respectat convingerile revizuite la care au ajuns în terapie. Acești indivizi ar putea vorbi despre noile lor credințe, dar nu acționează asupra lor, ducând individul să se retragă în trecut în credințele lor iraționale anterioare și în consecințele lor emoționale și comportamentale. În timp ce REBT este menit să fie o formă de terapie pe termen scurt, Ellis a spus că unii oameni ar putea avea nevoie să rămână în terapie pe termen lung pentru a se asigura că își păstrează convingerile mai sănătoase și îmbunătățirea emoțională și comportamentală. S rezultă din ele.

Separator image Posted in Diverse.